Monday 30 May 2011

PANTAS KAN DIRI!

SUBHANALLAAH..

rasanya tak habis rahmat kasih sayang ALLAAH untk seorg ghina..
fabi ayyi a laa irobbi kuma tu kadzibaan..

wlw beberapa wkt yg lalu saya bgtu ktakutan klo ALLAAH benar2 marah pada saya..hiks

ge.er kah saya?

hayhay biariiinn.. :P

tapi liat lah..
ada bgtu bnyk support dr sodara2 yg sbenarnya mungkin g tw masalah apa yg saya hadapi..

ada bnyk sms motivasi..mesej fb..komen sodara2..ato note yg penjabaran nya panjang2..
*wlw tak smw habis saya baca ehe8 ^_^v
jazakumullaah khairan katsira frenz fillaah..

g penting emank buat tw masalah saya apa..ehe8
tp m0tivasi nya RRRUAR BIASA!
d=^_^=b

Bahkan yg buat tsandung adalah..ehe8
tema MTGW pak mario ahad malam kmrn benar2 passs..mantab ohoho8

hal yg ingin saya bagi adalah..membangkitkan kmbli pe.de yg terintimidasi oleh kata: pantas kah saya?

iya c..untk beberapa kasus kata tsb perlu..dlm upaya menyelamatkan niat dr riya' dan ujub yg jelaz2 mempengaruhi keridloan ALLAAH atas apa2 yg qt perbuat..
misal: Ya Robb..pantaskah saya tercatat dan terdaftar sbg penghuni syurga?

tapi lagi lagi tapi..he8
kata tsb jg membawa sugesti negatif dlm diri kita yg mengarahkan pada rasa 'minder'
*klo org curup bilang: apo lah sayo wehh.. (=apa lah saya ini..)

haaa..kbr buruk nya adalah..
*brapa x saya pake 'adalah' malam ini..he8*
sugesti negatif tsb menyerang saya dlm kurun wkt yg tdk sebentar..hiks

tiba2 saja saya merasa sangad hina berada di tengah2 aktivis da'wah yg luar biasa..
ujung2nya..kaki terasa berad mlangkah ke luar..
*mmm..padahal dah jelaz m0tivasi luar biasa atas kasus 'enggan'
-_-'

pun ktika saya memaksakan untk turut andil..saya tercekat berkali2 hgg apa2 yg terkonsep di pikiran saya harus ikhlash berakhir di folder draft saja..
*ironis..tragis T.T

saya bersyukur luar biasa..ALHAMDULILLAAH akhirnya saya menemukan kata2 tandingan yg tangguh itu..

'PANTAS KAN!'

yuhuuu..
saya ber-azzam membuat diri saya PANTAS atas apa2 yg sedang dan akan saya perbuat yg akhirnya saya pun PANTAS atas hasil perbuatan saya..
*perbuatan jelek..PANTAS dpt punishment.. (QS. al mutafiifin: 36)
..yg baik PANTAS dpt reward..
hal jazaa ul ihsani ilal ihsan.. (QS.Ar rahman: 60)


bismillaahi tawakkal tu..
smangad slalu.. ^_^/

0 komentar:

Post a Comment